Film/Recensie

bioscoop Recensie

Titane

Titane: Gouden Palm van Cannes, maar toch flauwekul-film

Ja, wat een teleurstelling. Haar debuut Raw was echt geweldig, maar in Titane verliest regisseur Julia Ducournau zich danig in body-horror-geleuter.

Netflix Recensie

Afterlife of the Party

Afterlife of the Party: coming-of-age in het vagevuur

Onnodig zoetsappige film zal vast in trek zijn bij fans van Emily in Paris.

Netflix Recensie

He's All That

He's All That: oppervlakkig, futloos en lui

In vergelijking met deze ‘update’ is de romkom She’s All That (1999) een meesterwerk.

Netflix Recensie

Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed

Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed: idylle à la minute

Vooral de inspirerende verhalen over de knuffelbare kunstschilder beklijven in onevenwichtige documentaire.

Disney+ Recensie

Cruella

Cruella: sympathie voor een schurk

Emma Stone geeft de slechterik uit de Disneyklassieker een greintje menselijkheid en tilt matig scenario naar een hoger niveau.

bioscoop Recensie

The Father

The Father: geestverdwijning

Ontroerend, angstaanjagend én zwart-komisch portret van een oprukkende ziekte, met Anthony Hopkins en Olivia Colman als vader en dochter.

Netflix Recensie

The Witcher: Nightmare of the Wolf

The Witcher: Nightmare of the Wolf: spectaculaire prequel

Vakkundig gemaakte animatiefilm draait om Vesemir, de mentor van Geralt.

Netflix Recensie

Sweet Girl

Sweet Girl: ongeïnspireerde wraakthriller

Ondanks prima acteerwerk van Jason Momoa is Sweet Girl bij vlagen onbedoeld hilarisch.

bioscoop Recensie

Druk

Druk: genuanceerde ode aan Koning Alcohol

Mads Mikkelsen is hilarisch en tragisch in beneveld psychodrama over de serieuze vraag: is altijd aangeschoten zijn niet het beste?

Netflix Recensie

Men in Black: International

Men in Black International: een belediging voor de franchise

Deze derde sequel is schokkend inspiratieloos en saai, verlammend ongeestig en ook door Chris Hemsworth en Tessa Thompson niet te redden.