Fake Famous: docu over influencers naar Ziggo

· Door

Facebook Twitter WhatsApp

Fake Famous

Middels een experiment groeien drie reguliere mensen met hulp van 'nepvolgers' uit tot influencers.

Online krijgen 'influencers' steeds meer macht en daarom besloot HBO een experiment uit te voeren met betrekking tot roem en invloed in het digitale tijdperk. Voor de docu Fake Famous werden drie mensen uit Los Angeles (onder anderen een actrice en een mode-ontweper) gevolgd, met elk een relatief klein aantal online volgers. Bij wijze van experiment worden er diverse middelen ingezet om van hen beroemde influencers te maken (denk aan het inkopen van 'nepvolgers' en het inzetten van bots), waardoor de drie testpersonen hun online aanhang enorm zien toenemen. De makers willen zo onze obsessie voor 'likes' laten zien en aantonen dat de online wereld vaak meer gecreëerd is dan we ons realiseren. De documentaire is het regiedebuut van journalist Nick Bilton.

Fake Famous is vanaf 22 februari te zien bij Ziggo Movies & Series.

Onze nieuwsbrief ontvangen? Iedere vrijdag de nieuwste series en films in je inbox! Meld je hier aan.

https://www.youtube.com/watch?v=2B7m-ARHz0c

 

LAATSTE NIEUWS